Mora biblioteken

Nyckelord om Mora biblioteken:

• Belägenhet: Mora, Dalarna
  • Faciliteter: Läshörnor, datorer, gratis Wi-Fi, barnavdelningar, studieplatser, grupprum
  • Evenemang: Sagostunder, bokcirklar, författarbesök, föreläsningar, workshops
  • Fokus: Litteratur, lokal kultur, lärande, gemenskap

Text om Mora biblioteken:

Mora biblioteken, belägna i hjärtat av Dalarna, är centrala mötesplatser för kultur, lärande och gemenskap i Mora kommun. Biblioteken erbjuder ett brett utbud av böcker, ljudböcker, e-böcker och digitala resurser som passar alla åldrar och intressen – från barn och ungdomar till vuxna och seniorer. Genom sina digitala tjänster, inklusive e-böcker och en onlinekatalog, gör Mora biblioteken sina samlingar tillgängliga både på plats och på distans.

Biblioteken har inbjudande miljöer med läshörnor och studieplatser som gör dem till perfekta platser för avkoppling och arbete. Barnavdelningarna erbjuder sagostunder och kreativa aktiviteter som lockar de yngsta att upptäcka glädjen i läsning, medan vuxna och seniorer kan delta i bokcirklar, författarbesök och föreläsningar som bidrar till ett rikt kulturliv i Mora.

Mora biblioteken samarbetar aktivt med lokala skolor, föreningar och andra kulturinstitutioner för att arrangera evenemang och aktiviteter som främjar lärande och stärker den lokala gemenskapen. Biblioteken fungerar som en naturlig samlingsplats där invånarna kan dela sina intressen för litteratur, kultur och utbildning.

Med sina generösa öppettider, gratis Wi-Fi och tillgång till digitala resurser är Mora biblioteken tillgängliga och uppskattade för hela kommunen. Det är inte bara platser för boklån – de är kulturella och sociala nav där litteratur, lärande och gemenskap blomstrar och där alla är välkomna att inspireras och utvecklas.